" آقای روزبه از همین الان بگویم راه بجایی نخواهید برد ! "

" آقای روزبه از همین الان بگویم راه بجایی نخواهید برد ! "

 

بعد از جنگ تحمیلی دولتهایی که به قدرت رسیدند به دنبال یک نظام غیر رقابتی بودند و تلاش می کردند با تشکیل یک حزب انحصار فعالیت های سیاسی قانونی را به خود اختصاص بدهند حزب کارگزاران سازندگی از احزاب دولت ساخته هاشمی و حزب مسارکت از احزاب دولت ساخته خاتمی بودند احمدی نژاد هم خیلی دوست داشت رایحه خوش خدمت این نقش را برایش ایفا کند. به هر حال امید همه آنها این بود که بتوانند قدرت دولتی را در بین خودشان از راه انحصار طلبانه البته تا حد امکان از راه های قانونی به صورت چرخشی حفظ کنند. با وجود اینکه احزاب دولتی اشاره شده را به سختی می توان به عنوان یک حزب به معنای واقعی نام برد ولی تمامیت خواهی از جمله ویژگیهای بارز احزاب اشاره شده می باشد به این صورت که تا زمانی که موسسین حزب مستقیمن قدرت را در اختیار داشته باشند حزب آلت اجرایی تصمیمات دولت است در غیر این صورت دولت به عنوان ابزار اجرایی خواسته های حزب عمل خواهد کرد. بنا بر این می توان تصور کرد آنچه به نام تصمیمات دولتی مطرح می شود چیزی جز حاصل توافق یا نقطه تلاقی گروههای منفعت طلب نیست گروههایی که برای رسیدن به منافع خود دست به اعمال فشار به قدرت عمومی و دولت می زنند تا تصمیمات آنها را با منافع خود همراه سازند.  

از همین روست می بینیم هنوز دولت دکتر روحانی کارش را شروع نکرده بود که برخی از افراد وابسته به احزاب غیر قانونی (اپوزیسیون داخل نظام) که خود را در حاشیه و فاقد نفوذ می دانستند سعی کردند با سوء استفاده از شرایط موجود با طرح مباحث حق به جانب به صورت هدفمند، منافعشان را به مناف دولت دکتر روحانی گره بزنند.

البته استان قزوین یکی از استانهایی است که به عنوان بازوی فعال این احزاب دولت ساخته و موسسین آن همیشه فعال بوده است  به همین دلیل می بینیم برداران قاسمی بنا به علقه های جغرافیایی که با برخی از آنها دارند بدون اینکه میزان حساسیت فعالین ستاد دکتر روحانی و اصلاح طلبان را در خصوص آنها بسنجند برای اینکه زمینه بازگشت دوباره را برای بازگشت به عرصه سیاسی محیا کنند در نشستی که به نام حامیان تدبیر و امید در ساختمان باغستان تشکیل گردید دعوت کردند و اجازه دادند از تریبون حامیان دولت به نام حامی دولت صحبت کند. این در حالی است که فعالین و حامیان اصلی آقای دکتر روحانی در استان قزوین نامحرم شناخته شده و اجازه ورود به نشست را نداشتند!!!

جالب است وقتی این آقایان با واکنش اعضای ستاد مواجه شدند با نادیده گرفتن واقعیت های عینی که منجر شد شرایط پیروزی گفتمانی به نام اعتدال و تدبیر و امید تحقق پیدا کند را، با ادعای گزاف خود به امضای یک اطلاعیه که معلوم نیست منتشر شده یا خیر؟ اگر منتشر شده دامنه انتشار و تاثیر گذاری آن چه میزان می باشد؟ گره زدند!!!

برای کنترل واکنش ها سایر اعضای دکتر روحانی در استان قزوین، عده ای افراد بی هویت مثل «حسن رئیسان» را که بارها هنجاری های اجتماعی را نادیده گرفته اند را دور خود جمع کرده و به بهانه بازی دادن آنها در عرصه سیاسی در راستای منفعت طلبی و انحصارگرایی خود کمیته انتصابات اصلاح طلبان استان قزوین را تشکیل دادند و با استفاده از روش همیشگی به صورت انحصار گرایانه با نادیده گرفتن جریان حامی دکتر روحانی در استان با تنگ کردن حلقه اصلاح طلبان، خود خواهانه لیست از مدیران آینده استان تهیه نموده و آن را برای عالی ترین نماینده دولت در استان فرستادند. تا همگی بدانند و ببینند نقش ایشان نقش دایه ای مهربان تر از مادر برای اصلاح طلبان استان قزوین می باشد.

بد نیست شما هم به این حقیقت توجه داشته باشید کسانی که در خانه خود  کلاس تفسیر نهج البلاغه تشکیل می دهند به ابتدایی ترین اصول نهج البلاغه که صداقت می باشد پایبند نیستند و با سیاست بازی و الفاظی تلاش می کنند دستاورد هایی برای خود و اطرافیانشان داشته باشند تا آنها را حول خود سازماندهی کرده و مرید پروری کنند. به قول «نیچه» این آقایان مصداق کسی هستند که: همیشه در حال شدن هستند نه بودن لذا هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

البته اگر زیر بنای قدرت سیاسی را بلوغ فکری بدانیم که در تصمیمات ریز و درشت آن متجلی می شود. نباید انصاف را نادیده گرفت که در این ارتباط استاندار قزوین هم بی تقسیر نیست. با توجه به روحیه سازش استانداری که علی رغم نظر وزیر کشور به دولت روحانی تحمیل گردید می شد پیش بینی کرد آقای روزبه برای حفظ قدرت هم که شده با اصلاح طلبان انحصارگرا و فرصت طلب کنار بیاید.

دیدار روزبه با تعدادی از اصلاح طلبان فرصت طلب در روز قبل از معرفی وی به عنوان استاندار در منزل حاج آقای علیخانی این گمانه زنی ها را بیشتر به واقعیت نزدیک نشان داد. اما هیچ کس فکر نمی کرد ایشان تا این اندازه برای حفظ قدرت بیتاب باشد که بعد از انتصاب به عنوان استاندار قزوین به منزل کسی برود که هیچ اعتقادی به دولت آقای روحانی نداشته و ندارد و بیش از هر چیزی ... اهمیت دارد  به نظر بسیاری از حامیان آقای دکتر روحانی در قزوین دیدار روزبه با قوامی نشان از باختن قافیه اعتماد به نفس آقای استاندار می باشد.

آقای روزبه تا کی می خواهید خود را مدیون افراد مدعی به حساب آورده و به جای تامین خواسته های به حق مردم در استان به دنبال جذب رضایت افراد فرصت طلب انحصارگرا باشید و در همین راستا به موازات نوک دماغتان، وقت و بی وقت به منظور دست بوسی و عرض سلام و ارادت محضر این آقایان برسید تا نکند کسی به گربه آقایان چپ نگاه کرده باشد!!!

 آقای روزبه تا کی می خواهید سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را در پیش گرفته به این آقایان میدان بدهید و مدیران را برخلاف شعار دولت اعتدال، بنا به خواسته آنها انتصاب نمائید.

آقای روزبه اگر قرار باشد از همین الان اینگونه امتیاز بدهید راه بجایی نخواهید برد و ارتقای کمی و کیفی استان در بخشهای مختلف برای شما و مردم استان قزوین سرابی بیش نخواهد بود.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
afshin چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 07:29

salam afalin like like

صدای مردم چهارشنبه 2 بهمن 1392 ساعت 00:29

کمی منصف باشید و خدا را در نظر بگیرید روزبه مرد معتدلیست و باج بده به هیچ عنوان نیست اگر با اصلاح طلبان دیدار کرده برای مدیریت انهاست تا فتنه درست نکنند و افسارشان را به شیخ ندهند تا خدای ناکرده شور و بلوایی درست شود از همین انتصاب ها مشخص است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد