" خرد جمعی دموکراسی! راهی گم شده "

" خرد جمعی دموکراسی! راهی گم شده "


وقتی دولت دکتر حسن روحانی با کلید در صفحه تلویزیون  حاضر شد و حرف از تدبیر و امید زد، کمتر کسی فکر می کرد این کلید تنها برای گشودن صندوق های رأی باشد و بعد از آن محترمانه در داخل گاو صندوقی گذاشته می شود و به جای تدبیر، به "اصلاح طلبان فرصت طلب" دور داده می شود.  فرصت طلبان با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده کمیته ای به نام « انتصابات » تشکیل و علی رغم میل اصلاح طلبان خود را به آنها تحمیل نمودند. دفتر و دستک راه انداخته اند و با رأی مردم برای خود کیسه های گشادی دوخته اند، تا همگی بدانند دولت روحانی اگر برای مردم نان نداشت برای برخی از فرصت طلبان نام داشت و انتظارات مردم از دولت روحانی مانند : 1- بکارگیری مدیران متعهد به دولت روحانی. 2- بکارگیری مدیران توانمند. 3- عدم بکارگیری افراد دارای فساد اعم از اخلاقی و... 4- نظارت دقیق بر عملکرد مدیران. 5- جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، به خاطر عملکرد اعضای این کمیته بجایی نخواهد رسید. 

 اگر اصلاح طلبان به خرد جمعی، دموکراسی اعتقاد دارند باید پاسخ دهند: اگر جامعه یک کل تجزیه ناپذیر و مقدم بر فرد است یا به عبارت دیگر جامعه یک کل پیشینی است که بر فرد تقدم دارد و به همین دلیل نیز دارای اصالت است؛ انتصابات مدیران استان قزوین در 1 الی 2 ماه گذشته از بین افراد فاقد سابقه موفق نشان دهنده چیست؟  آیا غیر این است کسانی که به نوعی خود را در انتصابات استان دخیل کرده اند، هیچ اعتقادی به اصالت جامعه نداشته و فرد را بر هر چیزی مقدم می دانند. در غیر این صورت چرا باید افرادی همچون سالار قاسمی، پُرزحمت و علیپور مدیران با توانمندی پائین به عنوان اولین انتصابات استان قزوین به شمار بیایند. بدتر اینکه  افرادی همچون حمید دودانگه و... همچنان در صف پذیرش مسئولیت در استان خود را گرم می کنند! آیا این انتصابات نشان دهنده این نیست که عده ای با بد مستی، خرد جمعی را به سخره گرفته و سِمت های استانی را میراث بی صاحب می دانند که افسارش را به هر کس که بخواهند می توانند بسپارند.

بعد هم فکر می کنند چه لطفی در حق آنها کرده اند. مدیران بدبخت نیز که فکر می کنند تازه می توانند خودی نشان دهند یک باره با خُرده فرمایشات آقایان مواجه می شوند که حتی آب خوردنشان را نیز منوط به تائید آنها می کند چه برسد به انتخاب زیر مجموعه!

البته بعد از دیدار آقای استاندار با برخی از سران فرصت طلب، توهم بیشتری آنها را برداشته، بگونه ای که فکر می کنند هیچ کس حق ندارد بدون هماهنگی آنها در استان قدم از قدم بردارد چرا که بنا به ادعای آنها آقای روزبه استاندار قزوین قبل از انتصاب، اعتماد شان را جلب کرد و قرار است من بعد هم رضایت آنها را تأمین و سبیل شان را چرب کند.

اگر استاندار برای پذیرفتن استانداری قزوین با فرصت طلبان معامله کرده باشد باید بداند اگر فکر کرده فلان امتیاز را به آقایان فرصت طلب بدهد دندان طمع آنها را کندتر می کند، سخت در اشتباه هست بلکه هر میزان که به آنها بهای بیشتری داده شود دندان طمع آنها تیز تر و حرص و طمع شان افزون تر می گردد و بجای آماده شدن فضای خدمت رسانی در استان، زمینه بیشتری برای عقده گشایی فرصت طلبان سرخورده ایجاد می شود. در این بین  تنها افرادی که آسیب خواهند دید، کسانی هستند که شبانه روز برای پیروزی دولت تدبیر و امید تلاش کردند و بجای تقدیر، عملکرد تعدادی فرصت طلب افراطی در افکار مردم به نام آنها ثبت می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
hamid یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 10:25

متاسفانه برخی از افراد و مسئولین انتظاراتی دارند که در دنیای تفکر و اندیشه امروز غیر معقول است.درست است که در کشور ما افرادی غیر مسئول و ناکار آمد در برخی از پست های حیاتی و حساس قرار گرفته اند، ولی این منوط به آن نیست که اگر کسی را نمیشناسیم و باافکار و عقایدش آشنا نیستیم او را مورد حمله قرار دهیم و به باد انتقاد بگیریم.شاید این فرد همان کسی باشد که تا به الان پشت خط...مانده و زیر دست و پای افرادی همچون ... له شده بود؛حال فرصتی پیدا کرده تا توانمندی خود را نشان دهد.این درست نیست که با اطلاعاتی ناقص و کوته بینی اینگونه افراد را بدین شکل زیر سوال برد.

afshin یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 10:10

از همون موقعی که دولت دکتر حسن روحانی روی کار آمد و حمایت هایی که بعضی از احزاب و افراد سیاسی استان از وی نمودند کاملا مشخص بود که بعد از پیروزی وی چه اتفاقاتی در سطح کشور و استان ها به وجود خواهد آمد. برخی از همین افراد همانند استاندار قزوین حمایت های پشت پرده ای را از جناب آقای روحانی به عمل آورده بودند که معلوم شد انتخاب نفرات در این دولت هم بر مبنای تخصص و سوابق کاری افراد نبوده و بازهم روابط جای ضوابط را خواهد گرفت . افرادی هم بودند که با کوچکترین اعتراض نسبت به انتصابات انجام شده سرجای خود نشانده شدند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد